Vitaindító az FM reggelire

Következő kérdések motoszkálnak bennem, amit megbeszélnék a reggelin:

Üzlet

  • Mi ad versenyelőnyt egy FM cégnek? Csak a költségvágás? Vagy van helye a technológiai fejlesztésnek, innovációnak?
  • Egy ingatlan igazgató, egy vállalat létesítmény gazdája (A Megrendelő) csak költség gazda, vagy valamilyen szinten hozzá tud járulni cége eredményéhez? Létezik-e hozzáadott érték a létesítménygazda részéről?
  • A Megrendelőnek milyen innovációt kell végrehajtania, és mit várjon a Szolgáltatótól? Hogy kapcsolódik a harmadik oldal az innováció területén?
  • Van-e közös érdekünk, hogy egy klasztert állítsunk fel K+F projektre?

Adat az üzlethez

  • Digitális világ korában rendelkezünk e elég adattal?
  • Milyen információ, adat kell a létesítménygazdálkodás területén?
  • Hogy szerezzünk adatot? – Lézerszkennelés, nyilvános felhők, benchmark, social média.
  • Hogy kezeljük, dolgozzuk fel, értékeljük az adatot? – Nem technológiai értelemben

Üzlet folyamat szabályozása

  • Folyamatok szabályozás kinek jó? Megrendelőnek,szolgálatónak, annak aki megcsinálja?
  • Miért van ilyen kevés SLA, ha van is inkább műszaki specifikációt jelent?
  • SLA tartalma, minősége, használata, a szervizkönyv és SLA. Szempontok egy SLA-hoz.

Összkép

  • Hogy függ össze a folyamatszabályozás és az információ? Üzleti modell szintjén és alkalmazás szintjén? Milyen fejlesztés, innováció kell, hogy a teljes projekt versenyelőnyt hozzon?

Kuczogi László

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük