Céges történelem – A harmadik10 év

2013 – LEO FM indulása, benchmarking

Egy újabb olyan állomás, amely nem közvetlenül a K-ép Stúdió története, de jelentős hatással van annak működésére. A HUFMA működésének végnapjaiban barátainkkal arra az elhatározásra jutottunk, hogy egy új szervezetet hozunk létre a korábbi tapasztalatok felhasználásával, professzionális működést biztosítva. Ehhez találtunk 10 alapítót, akik vállalták, hogy nem kevés invesztícióval elindítják az új szervezetet, a LEOFM-et. Most már 10 éves a szervezet, így látható, hogy jól döntöttünk.

Rögtön az induláskor felismertük hogy létrejött egy olyan közösség amely lehetőséget biztosít majd a létesítménygazdálkodási benchmarking, más szóval összehasonlító elemzés kutatás elindítására. Kicsit később szólunk a kutatási eredményekről.

2014 – Digitalizált működés

Nem lehet egyértelműen egy évhez kötni azt a fejlesztést, amellyel a stúdió működését automatizáltuk, digitalizáltuk. Már régóta rendelkeztünk weboldallal, ezekben az években kezdtek elterjedni azok az online marketing eszközök, amelyek jelentősen megváltoztatták a kereskedelmi tevékenységet. Régebben egy kis cégnek nagyon kevés lehetősége volt hatékony marketinget folytatni, szinte csak egy-egy minimális hirdetés és levél kampány volt a lehetséges eszköz. Ennek megfelelően a személyes eladás, és ezáltal az individuum volt a fontos.

Az új online eszközök pénzügyi feltételei lehetőséget teremtettek a kis cégek számára megfelelően szegmentált marketing aktivitás létrehozására és ezt kombináltuk az informatikai tudásunkkal és alakítottunk ki olyan hatékony folyamatokat, amellyel szinte százszázalékos hatékonysággal tudtuk munkánkat végezni, felvenni a versenyt nemzetközi versenytársakkal. Ez továbbra is egy folyamatos kihívás, évről évre újabb és újabb elemekkel szükséges továbbvinni.

2015- Benchmarking kézikönyv 1

Ha majd visszatekintünk szakmai munkásságunkra, talán a közösség számára leginkább megfogható eredménye a benchmarking kézikönyvek voltak, amelynek első kötete 2015-ben jelent meg és a két évvel korábbi üzemeltetési információkat dolgozta fel. Ez egy kiemelkedő mérföldkő a létesítménygazdálkodási szakma fejlődésében, hiszen Európában is nagyon kevés hasonló és főleg nem ennyire strukturált mérőszám keletkezik a piacról. Talán még ennél is fontosabb az a csapat, amely ezt a benchmarking kutatást gondozza és közös gondolkodásával viszi előre a kutatást és nyújt támogatást a tagoknak, így nekünk is.

2016 – Haladás projekt

A korábbi befektetések és eljárás fejlesztésének talán legkézzelfoghatóbb eredménye a Haladás Stadion üzemeltetési koncepciójának elkészítése volt. A projekt azon szakaszába kapcsolódtunk be, amikor a tervezésen már túl voltak, zajlott a kivitelezés és minimálisan lehetett belenyúlni az épületkomplexumba. Ettől függetlenül sikerült bizonyos változásokat elérni, amellyel kapcsolatban talán a legpozitívabb visszajelzést egy pár évvel későbbi személyes találkozás során kaptam. Egy sporteseményeket biztosító cég vezetője pozitív példaként említette meg, hogy milyen jó, hogy a Haladás stadionban helyet biztosítottak a személyi állomány öltözésére, személyes csomagok elhelyezésére, az állomány eligazításra. Halkan jegyeztem meg, hogy van egy kis közünk hozzá.

2017 – Audi projekt

A korábbi projektekhez képest kicsit eltérő tanácsadási projekt volt, de számos tanulsággal, pozitív példával járt, amikor az Audi Hungária számára össze kellett szedni a karbantartásra vonatkozó összes magyar és német jogszabályt és azt feldolgozva támogatást nyújtani a megrendelő és a szolgáltató oldal számára, hogy milyen kötelezettségek léteznek. A projekt 2. szakaszában (már 2019-et írunk) az így létrejött követelményjegyzék alapján kellett egy pilot auditot megvalósítani, hogy bizonyos cég által biztosított szolgáltatások a kiválasztott épületeken mennyire valósulnak meg az elvárások szerint. Az audit során felhasználtuk az új ISO EN 41012 szabványt és ennek alkalmazására tettünk javaslatot. Sok olyan elem jött elő a projekt során, amely a szabvány okos használatával jelentősen tudja növelni, elsősorban a megrendelő, részben a szolgáltató tevékenységeinek minőségét.

2018 – KKBK Atlétika stadion

2018-ban talán a legnagyobb tanácsadói projektünk indult el. Első lépésben Budapesti Atlétikai Stadion tervezésében való közreműködéssel, de mivel a stadion része volt az Észak-Csepel Soroksár városrész, gyermekkori nevén Déli Városkapu projektnek, ezért résztvehettünk az ott zajló, különböző tervezési, előkészítési projektekben és reményeink szerint pozitívan befolyásolhattuk a létesítményt. Épp átadás alatt van az atlétikai stadion és készülnek az eseményre a szervezők, építők. Lehetőségem van rálátni a mostani folyamatokra, amely alapján megméretik tevékenységünk. Vannak dolgok amiket nem, vagy nem elég jól gondoltunk át, de a felmerülő problémák nagysága miatt azt merem állítani, nem mi miattunk kerül annyiba az esemény.

2019 – MOME szerződés

A cég életét és a tanácsadási tevékenységet jelentősen befolyásoló projekt volt a MOME új egyetemi campus átadása és beüzemelése során nyújtott támogatásunk. Török István kollégámmal a kivitelezés utolsó fázisában levő egyeztetéseken próbáltuk befolyásolni az épület egyes elemeit, hogy jobban és hatékonyabban lehessen üzemeltetni, illetve előkészíteni azokat a közbeszerzéseket, amely alapján a különböző szolgáltatók ki lettek választva. Korábban is segítettünk közbeszerzési eljárásokat, de itt kellett legjobban szembesülnünk azokkal az eljárásrendbeli nehézségekkel, amik szinte lehetetlenné teszik, hogy a megrendelő a legjobb szolgáltatás kapja.

2020 – Bexel szerződés

Meggyőződésem, hogy a cég 2020-as éveit legjobban befolyásoló téma a BIM, amely hatással lesz a szoftver eladásra, tanácsadói tevékenységre és a komplex digitális átállás megoldások szállítására is. Ennek fontos mérföldköve, hogy az előző évi kapcsolatfelvétel után 2020-ban szerződést írtunk alá a Bexel Manager fejlesztőivel, képviseljük a szoftvert, támogatást nyújtunk hozzá. Következő évben elkészült a magyar változat, amelyet azóta is finomítunk, hogy minél inkább magyaros és szakmai legyen.

2021 – Cadison

Mivel régóta dolgozunk az ipari létesítménytervező szoftverek területén, ráadásul ezt regionális szereplőként tesszük, ezért az előző szoftver szerződésének lejártát követően elkezdtük keresni egy olyan megoldást, amely hasonló minőséget és árszínvonalat jelent. Hosszas előkészítés után 2021-ben aláírtuk az első szerződést és megtörtént az első eladás a TITECH Kft. részére. A program legnagyobb erénye a diagram, 3D-s és egyéb adatok komplex kezelése, amelyet a sokkal drágább rendszerek se tudnak ilyen szinten és felhasználóbarát módon kezelni.