30 éves a K-ép Stúdió

Céges történelem – A második 10 év

2003 – Rotterdam EuroFM előadás

Szakmai előmenetel szempontjából talán legnagyobb dobás a Rotterdami előadás volt, ahol a HUFMA nevében tartottam előadást a Magyarországi benchmarking projektekről és lehetőségekről. Ez nemcsak előadás szempontjából volt izgalmas, hanem ezen a ponton csatlakoztam be az EUROFM működésébe és a következő 10 évben hazánkat képviseltem ebben az európai szakmai szövetségben.

2004 – MOL finomító karbantartás projekt

A K-ép Stúdió életében is komoly kihívást jelentett a MOL százhalombattai finomító számára végzendő karbantartási rendszer felállítása. A rendszer fővállalkozója a Bay Zoltán Intézet volt, és mi az informatikai megoldást fejlesztettük, szállítottuk és biztosítottuk az adatokat, részben a Facility Menedzsment Kft, részben a K-ép Stúdió keretében. Azért is kell így fogalmaznom, mert ekkor kanyarodtunk vissza arra az útra, amit ma K-ép Stúdiónak hívunk.

2005 – Költözés az Angol utcába

Van egy nagy bűnünk, hiszen már 18 éve az Angol utcában a A34 irodaházban vagyunk, de azóta sincs kiírva az irodaház bejáratához hogy itt található a K-ép Stúdió. Szerencsére vevőink legtöbbje már digitális platformon keres minket, így még nem találkoztunk olyan látogatóval, aki ne talált volna meg minket. Persze azt nem tudjuk, hogy hányan nem találtak meg minket, mert ők nem tudták azt jelezni.

2006 – HUFMA elnök

Bár elsősorban egyéni karrier, de a Stúdió szempontjából is meghatározó, hogy engem (Kuczogi László) választottak az akkori magyarországi létesítménygazdálkodási szakmai egyesület elnökének. Az ottani szakmai munkásság és kapcsolati rendszer a mai napig meghatározó, hiszen az ottani elnökségi tagok, barátok jelentik azt a szakmai kört, amely megalapozza a létesítménygazdálkodási tanácsadás üzletág alapjait.

2007 – ISO tanúsítvány

A cég fejlesztése érdekében arra az elhatározásra jutottunk, hogy ISO 9001 tanúsítványt vezetünk be és folyamatosan javítjuk a munkánk hatékonyságát, a tevékenység dokumentáltságát és a vevők elégedettségét. A tanúsítvány eléréséhez pályáztunk, akkor először és utoljára és egy minimális állami támogatással megvalósítottuk az új minőségbiztosítási rendszert. 15 év távlatából azt kell mondani, hogy akkor segítség volt, de nem volt meghatározó a cég fejlődése szempontjából, hatékonyabban is el lehetett volna költeni azt a pénzt, befektetni azt az energiát.

2008 – Első nemzetközi CADMATIC eladás

Ahogy az első 2003-as nagy nemzetközi előadás fontos lépés volt a nemzetközi térnyerés irányába, legalább annyira fontos volt, hogy a CADMATIC eladási és támogatási tevékenységet a környező országokba is kiterjesztettük. Megtörténtek az első szlovák és cseh akvizíciók, elindultunk Románia felé. A következő 10 évben a cég hatékonysága és jövedelmezősége szempontjából kulcs momentum volt és olyan cégek felemelkedésében lehettünk partnerek, mint pl. a Blue Projects.

2009 – Szerződés a GstarCAD-del

A tervezőprogram piac elmúlt 30 évének talán legmeghatározóbb terméke az AutoCAD, amelynek képviselete sose jött szóba, szinte anti-AutoCAD-ként ismertek meg minket a piacon. A kétezres évek közepén létrejött jó pár AutoCAD klón szoftver, amely közül a GstarCAD keresett meg minket, és hosszas előkészítés után írtuk alá a szerződést. Talán ez volt az első olyan piaci bevezetés ahol már komoly előkészítéssel, honosítással, marketing kampánnyal jelentünk meg a piacon, és munka eredményeként a cég 3. évtizede szempontjából meghatározó termékké vált a GstarCAD.

2010 – Web2e megújítása

A 2000-es évek elején elkezdtünk fejleszteni egy webalapú terméket, amely első körben a MOL karbantartási projektben használtunk fel, de elsődleges cél a létesítménygazdálkodási folyamatok támogatása volt. Sok évi vívódás után 2008-ban arra az elhatározásra jutottunk, hogy újraindítjuk a fejlesztést, a meglevő adatbázis struktúrát és számos kimunkált eljárást felhasználva, de már a korszerű Webes környezetben valósítjuk meg az új szoftvert, amelyet Web2e-nek hívtunk.

Most már 2023-at írunk, de az akkor kitalált technológia és struktúra teljesen megállja a helyét, alkalmas BIM-es modellek fogadására is. Ebben az időben számos projektet valósítottunk meg Web2e alapon, mint JNT, CORA vagy Match.

2011 – Hungaroring

A HUFMA tevékenysége erre az időre már jelentősen lecsökkent, de ennek keretében, a K-ép stúdió erőforrásaira alapozva készítettük el az első üzemeltetési tanácsadói projektünket sportlétesítményre, talán az egyik legismertebbre, a Hungaroringre. Nem tekinthető nagy üzletnek az ott elkészült anyag, de a későbbi tanácsadói aktivitás kezdetét valahol itt kell keresni.

Ezen munka során dolgoztuk ki annak az eljárásnak az alapjait, ahol a tényleges felhasználás korrekt felmérésével tudunk üzemeltetési koncepciót, specifikációt és költségbecslést tenni.

2012 – Szerződés az InteriCAD-del

A GstarCAD disztribútor-meetinget tartott Kínában, amelyen megismerkedtem a környező országok képviselőivel is. Már akkor felhívták a figyelmemet a Lengyel disztribútorra, aki több esti megbeszélést követően rábeszélt, hogy kezdjünk bele az InteriCAD képviseletébe. A szoftver eltér a normál mérnöki gondolkodástól, szinte egy marketing eszköz, ezért pár hónapon keresztül emészteni kellett hogy kinek és hogy lehet ezt a terméket eladni. Ráadásul kiderült, hogy nem lehet honosítani, így jelentős versenyhátrányból kellett kezdeni a szoftver bevezetését. Nem mindig sikertörténet az InteriCAD, de gyorsasága, látványossága mindig hozzájárul a cég értékének növeléséhez.